Yoho!


Pirater minsann. Igår hade Simon sitt efterlängtade piratkalas. Tänka sig, tiden gick hur fort som helst. Jag trodde nästan inte vi skulle hinna med allting som var planerat. Fika och paketöppning, skattjakt och lekar m.m. men det gick allt ihop. De sista minuterna innan alla barnen hade anlänt sprang jag runt i trädgården och gömde skatter och ritade skattkartor till alla gömställen. Lite sådär halvstressigt. En tjej råkade jag skrämma iväg när hon fick syn på mig. Förstod först inte varför hon sprang sin väg, men mindes sedan hur jag såg ut. Kändes lite konstigt, hur någon faktiskt blev rädd för mig. Hemsk känsla. Som tur var så var hon en riktig liten linslus, så senare när hon insett att jag inte alls var så farlig som jag först verkade, höll hon sig hela tiden i närheten av där jag befann mig och missade inte ett tillfälle att bli fotograferad. Söt.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Åh, så galet duktig, ny favvoblogg 4sure.

Okej.. redigerar du i ps?

Jag hita den genom byolivia.blogg.se

kikade in där sen klicka jag på ett inlägg lite random så såg jag att nån hade komenterat och sen så bara klickade jag där på något konstigt vis :)!



Ja så galet fin låt. dör på den

2011-05-08 @ 14:54:03
URL: http://littlemoon.blogg.se/
Postat av: Vivi

Sv: Jag vet inte riktigt om lekarna heter så..

Men iaf Äpplet i hinken som jag kallar leken för går ut på att man är i två lag. En person från de ena laget och en från person från det andra laget ska tävla emot varandra. De har var sin hink framför sig med vatten i + ett äplle som dom ska försöka äta upp på så kortast tid som möjligt. De tävlade får bara använda munnen. Alltså ska händerna vara bundna bakom ryggarna på dom.



Ringen i mjölet går ut på ungefär samma sätt, man ska försöka hitta ringen i en mjölhög som de båda lagen har framför sig, och det är en mot en som tävlar mot varandra. Och för att göra det lite roligare kan man alltid be dom doppa ansiktet i vatten innan dom ska söka efter ringen i mjölet, då deras ansikten kommer vara super mjöligt samt kletigt efter lekens slut! ;)



Hoppas du förstod någonting av det jag skrev, blev lite rörigt märkte jag. Haha!

2011-05-08 @ 16:09:58
URL: http://enviivi.blogg.se/
Postat av: Vivi

Äpple i hinken går ut på att det är två lag. En från varje lag tävlar emot varandra då de har var sin hink med vatten framför sig. I hinken ligger det ett äpple. Som de ska försöka äta upp på så kortast tid som möjligt, då dom står på knä framåt lutad över hinken med händerna bakom ryggen.



Samma sak gäller då ringen i mjölet. Två lag, En från varje lag ska försöka hitta ringen innan motståndaren gör det. De båda deltagarna sitter på en stol och med händerna bakom ryggen ;D mjöligt blir det! För att skojjsa till det lite så kan man be dom doppa ansiktet i vatten först innan dom börjar tävla ;D

2011-05-08 @ 21:46:00
URL: http://enviivi.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jodu, jag hade nog också blivit rädd för dig ;)

2011-05-13 @ 18:47:12
Postat av: Feeona

These are so adorable! I love doing themed photo shoots (-:

2011-05-16 @ 16:37:55
URL: http://disappearherefeeona.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0